پنهان کاری

    پنهان کاری

 

تکلیف عشق مون رو بهم بگو که بدونم، باشم  ... نباشم!!

امان از آقایان و خانم های متاهل که متاسفانه دروغ را پایه زندگی خود قرار داده اند و با پنهان کاری سعی در فریب یکدیگر دارند. بهانه هایی چون، خونه مادر، خرید، اضافه کاری، خراب شدن ماشین، شیفت شب، سفرهای کاری و... کمک می کند تا به یکدیگر دروغ بگوییم. به راستی چرا در جامعه ما، این همه پنهان کاری زیاد شده است؟ چرا بعضی از زوجین برای رسیدن به خواسته های خود دست به پنهان کاری می زنند؟ آیا به واقع زن و شوهرها، از زندگی با یکدیگر لذت نمی برند که پنهان کاری می کنند؟ 

 

از همان ابتدا صادق باشید!

اصولاً رابطه بین زن و شوهرها باید بر پایه صداقت و دوستی استوار شود... این رابطه زمانی خدشه دار می شود که موضوعی از سوی آقا یا خانم پنهان کاری شود و در اینجاست که اعتماد و امنیت بین طرفین نیز خدشه دار می شود، اگر هم، زن و شوهری اعتمادشان نسبت به هم از بین برود دیگر ادامه زندگی برایشان معنا نخواهد داشت. پس وقتی «پنهان کاری» اینقدر آثار مخرب دارد توصیه ما این است که زوجین از اول زندگی با هم صادق باشند.

یه روزی دستت رو می شه

پنهان کاری علل مختلفی دارد و همیشه بدان معنا نیست که علت آن خیانت باشد، بلکه خیانت کردن زوجین فقط یکی از عوامل «پنهان کاری» است. برایتان مثالی می زنم، زنی به طور پنهانی به خانواده خود کمک می کند یا به آنها سر می زند؛ در صورتی که می داند اگر همسرش متوجه شود عکس العمل نشان می دهد. یا اینکه به طور پنهانی به کلاس های آموزشی و ورزشی می رود. این موارد از مصادیق پنهانی کاری است. به طور قطع و یقین و دیر یا زود، همسرش با خبر می شود. آنچه که از پرونده های دادگاه و مشاوره ها می توان دریافت کرد این است که «پنهان کاری» مقطعی بوده و دیر یا زود دست طرف مقابل رو خواهد شد.

خودت آزاد، همسرت آزاد

توصیه ما این است، کاری نکنیم که خودمان عامل «پنهان کاری» همسرمان باشیم. بعضی از آقایان آنقدر چارچوب و ضوابط برای زندگی گذاشته اند و دوست دارند همسرشان را در خانه حبس کنند تا با هیچ کسی ارتباط نداشته باشد که این رفتار ممکن است باعث شود نیازهای همسر نادیده گرفته شود و دست به پنهان کاری بزند. به طور مثال وقتی آقایی نمی گذارد همسرش حتی به دیدار مادر خود برود؛ روزی ممکن است همسرش به او خیانت کند و این بار، نه تنها به دیدن مادر خود برود بلکه دوستی هم برای خود انتخاب کند چرا که رفتار شوهر باعث شده زن از همسرش تنفر پیدا کند. پس کاری نکنیم که خودمان عامل پنهان کاری باشیم.

پاسخ منطقی به انتظارات همسرتان

پس به انتظارات همسرتان پاسخ درست و اصولی بدهید. این همیشه در مورد آقایان صدق نمی کند که نسبت به همسرشان گاهاً بی تفاوت هستند. اگر خانم متاهلی نمی تواند نیازهای همسر خود را برآورده کند به هر حال ممکن است همسرش دست به پنهان کاری بزند. یا بالعکس اگر خانمی مهمانی و مکان های شلوغ را دوست دارد، بهتر است، آقا او را به این گونه مکان ها ببرد، چون در غیر این صورت ممکن است این خانم به طور پنهانی به مهمانی های دوستان برود و به همسر خود بگوید که به خرید رفته است. در اینجا هر دو طرف مقصر هستند. پس باید پاسخ منطقی به انتظارات همدیگر بدهند.

آقایان بیمار؛ خودتان را درمان کنید

متاسفانه بعضی ها به خصوص آقایان علی رغم اینکه با همسرشان هیچ گونه مشکلی ندارند و تمام خواسته هایشان برآورد می شود، ولی باز دست به شیطنت می زنند و دور از چشم همسرشان پنهان کاری می کنند. این یک بیماری است که معمولاً در آقایان بیشتر است این دسته از آقایان دوست دارند معمولاً ارتباط های دیگری داشته باشند توصیه ما این است که حتماً خودشان را درمان کنند.

گوشی های دوم با طعم سیم کارت های دوم

یکی از دلایل مهمی که امروزه متاسفانه برخی از زن و شوهرها رو، به گوشی های دوم می آورند به خاطر جو حاکمی است که در کشور وجود دارد. وقتی یک سیم کارت ۱۰ هزار تومان باشد، شما آسان تر به نیازهای کاذب تان خواهید رسید، چرا که هزینه زیادی برای خط دوم تان نخواهد داشت.و اگر روزی کار به جای باریک کشیده شد، سریعاً می توانید سیم کارت را مفقود کنید. چون هزینه ای ندارد... آقایان و خانم های متاهل که گوشی و سیم کارت دوم و به دور از چشم همسرتان در کشوی میز محل کارتان دارید. شما با این کار به همسرتان خیانت بزرگی کرده اید، این رویه غلط را کنار بگذارید.

از اضطراب تا بیماری های مزمن

«پنهان کاری» به علت این که انرژی روانی زیادی را از افراد می گیرد باعث می شود فرد مدام در حال اضطراب و استرس باشد، تا موضوع برای همسرش افشا نشود. بنابراین اگر این قضیه کنترل نشود ممکن است فرد دچار بیماری های سخت روانی شود.

اول درمان، بعد ازدواج

نکته مهم، آنکه، خیلی ها در دوران مجردی دور از چشم پدر و مادر دست به پنهان کاری می زنند، وقتی ازدواج هم می کنند مدام در استرس هستند که مبادا همسرشان پنهان کاری کند. در حالی که با احتمال اینکه همسر خوبی هم داشته باشد اما چون به خاطر سال ها این گونه زندگی کردن، ذهن بیمارگونه پیدا کرده هم خودش و هم همسرش را اذیت می کند. توصیه ما این است که این دسته از افراد حتماً به روانشناس مراجعه کرده و خودشان را درمان کنند.




زمان انتشار: شنبه 03 اسفند 1392 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۶۳۶۵